ŻYWE OBRAZY, czyli Laboratoria Przyszłości na języku polskim
,,Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Zaangażuj, a zrozumiem i nauczę się.” Cytat ten przypisywany Konfucjuszowi, starożytnemu chińskiemu myślicielowi, pokazuje nam pewną prawdę o uczeniu się: im bardziej jesteśmy zaangażowaniu tym lepsze są rezultaty. Dlatego też w bieżącym roku szkolnym podczas zajęć dodatkowych z języka polskiego prowadzonych w klasie VI, uczniowie doskonalą warsztat aktorski oraz rozwijają kompetencje językowe i cyfrowe przede wszystkim w praktyce. Jednym z zadań, z jakimi mierzą się adepci sztuki teatralnej, jest doskonalenie umiejętności związanych z obsługą narzędzi cyfrowych zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości: aparatu fotograficznego Canon PowerShot oraz zestawu oświetleniowego Softbox. Uczniowie przez kilka tygodni oswajają się z konkretnym dziełem i szukają informacji na jego temat w dostępnych źródłach, następnie sporządzają opis obrazu, aż wreszcie sami wcielają się w rolę postaci przedstawionych na płótnie. Cały proces rejestrowany jest za pomocą dostępnych im narzędzi. Przygotowanie takiego zdjęcia wymaga od uczniów umiejętności pracy w zespole oraz zmysłu organizacyjnego. Ponadto młodzież poznaje różne gatunki malarskie oraz poszerza horyzonty, obcując ze sztuką. Do tej pory uczniowie poznali dwa dzieła: ,,Dziewczynę z perłą” J. Vermeera oraz ,,Orfeusza i Eurydykę” E. J. Poyntera. Kolejny obraz ma zostać wybrany przez uczestników zajęć rozwijających już w lutym.
Nad działaniami uczniów klasy szóstej realizowanymi w ramach innowacji ,,Żywe obrazy” czuwają: pani Magdalena Sobieszczuk – pomysłodawczyni oraz pani Małgorzata Nowogrodzka – wychowawczyni klasy VI.