KOMIKS I ANIMACJA SPOSOBEM NA OKIEŁZNANIE LEKTURY

Przez kilka kwietniowych dni uczniowie klasy siódmej, podczas lekcji języka polskiego i zajęć rozwijających, pracowali z utworem Sławomira Mrożka pt. ,,Artysta”. To jednowątkowe opowiadanie charakteryzuje zwięzła, wyrazista konstrukcja i ważne przesłanie. Podczas spotkań uczniowie dyskutowali m.in. na temat potrzeby bycia sobą, chorej ambicji czy rzeczywistości pełnej absurdów. Siódmoklasiści przedstawili wydarzenia w formie komiksów, a następnie skupili się na projekcie animacji poklatkowej, przygotowując scenariusz, scenografię i wykonując serię ujęć.

Motorem napędowym do wykonania komiksów były prace pochodzące z bloga ,,Inspiracje polonistki”, które bardzo spodobały się siódmoklasistom. Ci zaś są zgodni co do tego, aby ponownie spróbować swoich sił w tworzeniu animacji przy okazji omawiania kolejnej lektury.